22.5.13

עוגיות קרם לוטוס

כבר שלושה שבועות יושב לי הממרח לוטוס על השיש, עושה לי עיניים, קורץ לי ואני לא מחליטה מה להכין איתו, בינתיים גונבים ביס פה ומורחים על לחם שם (כן זה מוזר לאכול ממרח עוגיות על לחם...אבל נו זה ממרח). בקיצור אתמול היתה לי הברקה (כן ממש גאון הדור...אני בטוחה שמישהו כבר חשב על זה לפני..אבל תנו לי את הקרדיט). החלטתי להכין עוגיות חמאה ממולאות בקרם לוטוס --אבל-- הנה הטוויס - הקרם יהיה נוזלי! אז איך עושים את זה?? הנה התשובה - מקפיאים את הממרח לוטוס לפני ואז הוא רק ימס באפייה - איזה גאונה אני! (נו דיברנו על פרגון... לא?).

העוגיות התקבלו בהתלהבות רבה, אז עכשיו תורכם להתלהב בטירוף...

אז קדימה להתלהב להכנס למטבח ולאפות!


למילוי:
1/2 כוס ממרח לוטוס (אם אתם ממש מתעקשים אפשר להחליף בנוטלה)

לבצק:
200 ג' חמאה
1/4 כוס סוכר
1 ביצה
חבילת סוכר וניל
2 כוסות קמח
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
1/2 כפית מלח

איך מכינים שאלתם?

עם 2 כפיות עושים נטיפי לוטוס על מגש מרופד נייר אפייה ומקפיאים  לפחות לשעתיים.















במיקסר מעבדים את החמאה יחד עם הסוכר וסוכר הוניל לתערובת קרמית.
נוסיף את הביצה ומאחדים. 
נוסיף את הקמח, אבקת סודה ומלח ומעבדים לבצק אחיד.

נכניס אותו למקרר להצטנן קצת - כך יהיה יותר קל לעבוד איתו.











ויאללה למקרר..














לאחר שהצננן נקח את עיגולי בצק ונשטח ביד, נניח נטיף לוטוס קפוא במרכז, נסגור ונגלגל, ממש ככה:

שלב 1
שלב 2
שלב 3
שלב 4
נסדר יפה יפה ברווחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה ונכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך 10-15 דקות.













העוגיות במהלך האפייה ישתטחו, יש לאפות עד הזהבה קלה קלה (תראו בתמונות יוצאות לבנבנות יחסית).













מבט מבפנים (סורי יצא קצת מטושטש... אבל אני מבטיחה שטעים טעים והמילוי - נוזלי!).












ועכשיו נשאר רק להתאפק ולהמתין שהעוגיות יצטננו ואז......... לטרוף!!!!



14 תגובות:

  1. כמה עוגיות יוצאים ?האם האפשר לשים מימרח תמרים במקום ?

    השבמחק
  2. לי יצא כ-45 עוגיות - אבל אני עושה אותן גדולות יחסית.
    לגבי המרח תמרים לא ניסיתי, אבל במידה ואפשר להקפיא את הממרח נראה לי שזה יסתדר.

    השבמחק
  3. היי מורן, נראה נפלא !! על איזה חום אופים את העוגיות??

    השבמחק
  4. הי יעל,
    קודם כל תודה :)
    את העוגיות אופים על חום בינוני של 180 מעלות כ-10 דקות עד רבע שעה (תלוי בתנור), מוצאים כשהן עדיין לבנבנות ונותנים להם להתייצב (לפחות מנסים) כי הן טעימות יותר כאשר הן מתקררות.
    בהצלחה!

    השבמחק
  5. יאמי. אני הולכת להכיןןןןןןןןן

    השבמחק
  6. מגניב! תספרי איך יצא....

    השבמחק
  7. אם לא מקפיאים את ממרח הלוטוס - מה קורה?

    השבמחק
  8. כלום לא קורה, הוא פשוט נאפה לגמרי וכל הרעיון של העוגיות שזה כמו קרם בפנים... זה יהיה גם טעים.

    השבמחק
  9. אלופה! מתכון לא שגרתי. רעיון אדיר! מחר אכין ואכתוב לך איך יצא.
    תודה רבה לך!

    השבמחק
  10. כמה זמן הבצק צריך להיות במקרר??

    השבמחק
  11. היי
    איך לאחסן את העוגיות?
    האם חייבות להיות במקרר או שניתן לשמור בצנצנת על השיש?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר גם על השיש. בימים קרירים עד 5 ימים. בקיץ 3 ימים גג.
      בתאבון.

      מחק
  12. באיזה כוס להשתמש? שתיה קרה או חמה?

    השבמחק