16.6.13

עוגה בריח של קייץ



העוגה הזו תמיד מעלה חיוך על פניי, אולי בגלל שהיא מזכירה לי ימים אחרים. ימים של שכנות טובה, ימים של קייץ! את המתכון המקורי לעוגה קיבלתי משכנה שהתאהבתי בעוגה שלה. היא הביאה אותה אז לקינוח אחרי ברביקיו - וזהו נתפסתי, ישר רצתי להביא דף ועט וחיכיתי עד שהיא נתנה לי את המתכון... אני זוכרת שנורא התפלאתי בצק שמכינים בסיר? על הגז?? בטוח? אז התשובה היא כן! ויוצא בצק פריך שמתפצפץ בפה בכייף.



אני מבטיחה לכם הנאה צרופה.
ומה שעוד יותר כייף - המתכון במינימום מאמץ, מלכלך רק סיר והתוצאה....אליפות!

קניות מהסופר:

1 חמאה / מחמאה לפרווה (200 גרם).
1/2 כוס סוכר (במקור זה כוס אבל....).
2 כוסות קמח תופח (כוס = 200 ג').
2 ביצים.
2-3 נקטרינות/שזיפים או כל פרי קייצי אחר שאוהבים - (כמובן שאפשר גם לשלב!)
2 כפיות סוכר.

אז איך מכינים??

בתבנית קפיץ של 24 נשים נייר אפייה (חשוב מאוד אי אפשר לוותר).



נחתוך את הנקטרינות לפרוסות,







נסדר יפה יפה בתבנית.... ונפזר 2 כפיות סוכר,


בסיר - על גז בינוני:
נמיס חמאה ולאחר ההמסה נוסיף 1/2 כוס סוכר ונערבב עד שאחיד.
נוסיף את 2 כוסות הקמח (בפעם אחת אין צורך לאט לאט), ונערבב היטב עד שמתאחד לבצק ולא נדבק לדפנות הסיר.
נוריד מהגז.



נוסיף את הביצים אחת, אחת.
קודם נקשקש אותה בקערה, נוסיף קצת מהבצק להשוואת טמפרטורות - שלא תהיה לנו חביתה.... ואז נוסיף לסיר - כל זה כפול 2 (כי יש שתי ביצים...)



לאחר מכן נשפוך את הבצק לתבנית ונהדק.


ככה זה נראה רגע לפני שנכניס לתנור....


נכניס לתנור שחומם בחום של 180 מעלות, למשך 30 דקות (תלוי תנור) עד שיוצא בצבע הזה (והקיסם יבש):


נחלץ מהתבנית,

ונהפוך לצלחת:


נוריד את הכיסוי.... ועכשיו אפשר לזלול!!!!!!!!!!!



אני התעוררתי בשבת בשעה 7 בבוקר, כן כן שבע, למה? ככה זה לא ישנה... אז שיעמם לי וברגע של הברקה החלטתי להכין. תשאלו את בעלי אם היה שווה לקום בשעה שמונה וחצי לריחות עוגה... אז כן, פתחנו את הבוקר לפני תשע עם עוגה וקפה. היה - מושלם.

אז מתי אתם באים? עוגה כבר יש, אם תבואו אחרי 9 בבוקר נוסיף גם כדור גלידה ליד...


בתאבון!



6 תגובות:

  1. נראה מעולה וקליל! חייבת לנסות- תודה

    השבמחק
  2. תודה!
    אשמח שתחזרי ותספרי איך יצא...

    השבמחק
  3. אני רוצה לנסות!!
    אבל אין לי תבנית קפיץ :(
    מכירה אפשרות אחרת או שחוץ מהקניות בסופר אני גם אלך לקנות תבנית קפיץ

    השבמחק
  4. הי,
    אני לא מכירה אופציה אחרת. בתבנית רגילה יהיה קשה להפוך... תקני תבנית קפיץ של 24. עולה באזור 30-40 (מהפשוטות כן לא של חברה פלצנית...)
    מחכה לעדכון....

    השבמחק
  5. היי!
    היו לי נקטרינות שנהיו יותר מדיי רכות וחיפשתי מתכון מתאים, מצאתי את זה והכנתי, יצא פשוט מהמם!! כולם זללו את זה.... אז תודה!! :)))

    השבמחק
  6. הי ג'ודי,
    אני מאוד מאוד שמחתי לקרוא שהכנת וטרפו הכל... תודה לך שטרחת וכתבת תגובה.
    אני מזמינה אותך לנסות עוד מתכונים...
    שבוע נפלא!
    מורן.

    השבמחק