18.6.13

ארוחת ערב מיוחדת - קסדייה

אני בטוחה שלכולכם נמאס מארוחת ערב. אין הרבה חידושים והמצאות: חביתה/ביצה עין סלט לחם וגבינה... די! נמאס לי כבר! אז נכון יש גם שקשוקה וגם פשטידות אבל בכל זאת רוצים שינוי!
אז חשבתי וחשבתי מה בא לי, והגעתי למסקנה שטורטיות זה הדבר הבא, אז החלטתי להכין קסדייה. 

למי שלא מכיר:
"קסדייה היא מנה ראשונה פופולרית מהמטבח המקסיקני ומטבח הטקס- מקס בארצות הברית, ומשמעותה טורטיית גבינה. היא מזכירה במעט טוסט או כריך המורכב משתי טורטייות, שמולאו במילוי גבינה צהובה (המדביקה בינהן), עם תוספות שונות, טוגנו משני הצדדים עד שהגבינה נמסה, ונחתכו למשולשים. במקור המקסיקני, הקסדייה מורכבת מטורטיית תירס וממולאת בגבינת Oaxaca שמקורה במחוז אואחאקה שבמקסיקו".


אני הגעתי לזה בכלל מתוכניתו של ישי גולן "אוכל רחוב". הוא טייל לו במקסיקו ואכל טורטיות בכל מיני צורות. כנראה שזה ישב לי בראש איפשהו כי כשהייתי בסופר וראיתי טורטיות ישר נזכרתי וכבר עלה לי פוסט בראש.... (כן אני חושבת על הבלוג הרבה, ככה זה!).

קניות מהסופר

חבילת טורטיות.
גבינה צהובה - כפרוסה וחצי לטורטיה.
כל התוספות שרוצים - זיתים/פטריות/פסטו/ממרח זיתים/עגבניות/פלפלים וכל מה שעולה לכם בראש...
גבינה בולגרית.
1/4 כפית חמאה (לא חובה).

אז איך מכינים?

לי התחשק להשקיע (נו אמרתי 10 דקות), אז חתכתי לי פלפלים ועגבניות,

במחבת עם שמן זית ושן שום הקפצתי אותם, 


אחרי 3-4 דקות של הקפצה במחבת שניה שמים 1/4 כפית חמאה ואת הטורטיה,



ואז מתחילים להרכיב, 
אני שמתי את הפלפלים והעגבניות, גבינה צהובה ובולגרית, סוגרים בטורטיה שניה, מכסים.



אחרי שמקבל צבע (בערך 3 דקות על חום בינוני) הופכים ומכסים לעוד 3-4 דקות עד שמשחים.


זהו, זה כל הסיפור.
מהיר וטעים.


בתאבון!


מבט מפנים....



במהלך השבוע אכלנו עוד כמה טורטיות, העצלנית ביותר (וגם טעימה!!!) היתה - ממרח פסטו וגבינה צהובה ובולגרית. יצא טעים טעים וכמובן שנשאר לנו טעם של עוד...

בתאבון לכם!




4 תגובות:

  1. נראה מעולה... חיבת לעשות זאת עוד היום

    השבמחק
  2. ואוו ואוו את יכולה לעשות מתכונים עם טורטיה ? לילדים לא משהו כזה מורכב תודה .

    השבמחק
    תשובות
    1. הי נוי,
      אפשר לעשות לילדים ממש בפשטות - מניחים טורטיה ועליה קטשופ או כל ממרח אחר שהילדים אוהבים +גבינה צהובה או בולגרית זיתים סוגרים בטורטיה ומכינים כמו במתכון... זה יוצא מעולה!

      מחק