28.9.13

עוגיות חמאה במילוי שוקולד מריר

קמתי היום עם מצב רוח לאפות, התחשק לי - למה? אין לדעת.... אז נכנסתי למטבח בדקתי מה יש ויאללה להכין... המתכון בהשראת מרתה סטיוארט המופלאה. 
נזכרתי שנגמרו החגים, ואין חופשה באופק עד פסח (שהוא יוצא ב-14.4!!!!! עוד מלאן זמן!) אז במקום לשקוע בדיכי - אפיתי! יצא סוף סופי סופני.... קדימה אני מבטיחה הנאה צרופה!







חומרים:

לעוגיות:
220 גרם חמאה בטמפרטורת החדר (ולא אי אפשר להחליף למרגרינה.... אלו עוגיות חמאה!)
1/2 כוס סוכר.
1/4 כפית מלח.
2 כפות תמצית וניל.
1/2 2 כוסות קמח

למילוי:
80-100 גרם שוקולד מריר (ממליצה על השוקולד של שופרסל - 60% מוצקי קקאו).
25 גרם חמאה.




אז קדימה להכין......

נכניס למיקסר את החמאה סוכר ותמצית הוניל, נערבל לקרם חלק,


נוסיף את הקמח והמלח עד לקבלת  בצק אחיד.


 נעצב לכדורים,
אני עשיתי 2 גדלים אחד בגודל של 2 כפיות ואז גילגלתי והשני בגודל של כפית וגילגלתי, עדיף בגודל של כפית קטנות יותר ובגודל ביס!


נכניס לתנור שחומם מראש ל170 מעלות, למשך 10 דקות בלבד (שימו טיימר) - לאחר עשר דקות נוציא ונעשה בעזרת האצבע חורים.
מומלץ להכין קערת מים עם קרח ולטבול את האצבע בין העוגיות ולנגב....



יש להכניס לתנור לעוד 7 דקות בדיוק, ולהוציא ולצנן אותן.

במקביל נכין את המילוי:
בסיר על אש הכי נמוכה או לחילופים בבן מארי נמיס את השוקולד עם החמאה, נצנן מעט, ונמלא עם כפית את העוגיות.









בתאבון!!!!

14 תגובות:

  1. כמה שאלות:
    1 אם הבצק יוצא מפורר מדי האם ניתן להוסיף עוד קמח?
    2. האם צריך להמיס את החמאה לפני?
    3. האם המקסר הוא וו גיטרהה?
    4. האם לחכות שהעוגיות יתקררו לפני הוספת השוקולד?
    5 האם ניתן להמיס את השוקולד במיקרוגל או בסיר עם מים חמים על האש (בלי חמאה).
    תודה

    השבמחק
  2. הי, אז ככה:
    1. הבצק צריך להיות אחיד אפשר להוביף קצת קמח כף כף עד שמתאחד שלא יהיה יותר מידי... אצלי כוס = 200 גרם.
    2. לא להמיס את החמאה, להוציא מהמקרר לפני, ולהכניס למיקסר כשהיא רכה.
    3. את החמאה והסוכר אני מערבלת עם המקציף ולאחר מכן מחליפה לוו גיטרה לבצק.
    4. כן, יש לצנן את העוגיות לפני המילוי - באזור ה-15 דקות.
    5. ניתן להמיס את השוקולד ללא חמאה אך חבל זה בסה"כ 25 גרם... יצא פחות טעים ולא מבריק אלא עכור.

    בהצלחה!

    השבמחק
  3. אני מתכננת להכין יום שלישי ובמקרה ראיתי את התגובה הקודמת...את מתייחסת לכוס קמח כ- 200 גרם?!
    תודה ושבוע טוב

    השבמחק
  4. הי סברינה,
    הכוס מדידה שלי היא שווה ל-200 גרם - בדקתי!

    השבמחק
  5. גם אני גונבת את המתכון :) תודה על ההערה לגבי הקמח כי אצלי כוס יותר מ-200 ג"ר.
    יש לי שאלה. על איזה מילוי עוד את ממליצה? לקטנה שלי יש אלרגיה לשוקולד :(
    מרינה

    השבמחק
  6. הי מרינה, לא גנבת שום דבר! בשביל זה אני פה... את יכולה להמיס שוקולד חרובים אם היא לא אלרגית לזה או לחלופין למלא בריבה או ריבת חלב.
    מתאים?

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי אני אלך על ריבה או ריבת חלב, מה שהיא תחליט :)
      תודה

      מחק
  7. סבבה...אם לא הייתי רואה במקרה את ההערה הייתי הולכת על הסטנדרטי של 140 ואז הייתי כנראה מתבאסת מהתוצאה :-) תודה רבה :-)

    השבמחק
  8. נראה מקסים ! הולכת לעשות בקרובבבבבבבבב

    השבמחק
  9. שאלה:צריך לשמור במקרר ?או בצנצנת בטמפרטורת חדר ?בטח זה נגמר בשניה ואין מה לשמור :)אבל בהנחה שרוצים לשמור למשהוא מסויים ארוע וכדומה

    השבמחק
  10. הי דבורה,
    סליחה שאני עונה אחרי כמה ימים, משום מה לא ראיתי את התגובה שלך.
    אצלי נשמרו שבוע בקופסה סגורה היטב (מאוד חשוב) בטמפרטורת החדר.
    תודה!
    מורן.

    השבמחק
  11. האם אוכלים את העוגיות עם השוקולד חם ? כלומר להכניס את השוקולד מיד עם ההגשה.
    או שצריך לאכול כאשר השוקולד יתקרר

    השבמחק
  12. הי,
    אפשר לאכול גם חם :)
    אחרי שהעוגיות מוכנות והצטננו, ממלאים אותן - אני אישית ממתינה שיצטנן קצת ואז אוכלת... בתאבון!!

    השבמחק