14.10.13

מרק בניחוח טוסקנה

צילום שוקה כהן
אני אוהבת את התקופה הזו, לא חם שמזיעים ולא קפוא. אפשר ללכת בכייף אחר הצהריים בתל אביב וליהנות מהשפע של העיר. ההרגשה הזו שהחורף מתקרב מלהיבה אותי, כן כן... אני מאלו שאוהבים את החורף. את הקור בבוקר, את המרקים החמים ואת ההתכרבלות האינסופית בפוך.
איזו נחמה זו לקרוא ספר טוב עם כוס שוקו חם חם עמוק בתוך הכירבולית בסלון. אין על זה!

אז הנה מתכון שיבטיח לכם חורף חם וכייפי.... מוכנים?


מה צריך?

1/4 כוס שמן זית
בצל גדול קצוץ בינוני (כן כן המתכון עם בצל - אני מוותרת עליו ומוסיפה יותר שום)
3 שיני שום קצוצות דק דק
1/4 כוס יין לבן
1 ק"ג עגבניות בשלות קצוצות או עגבניות שלמות קלופות משומרות מסוננות וקצוצות
1/2 2 כוסות ציר עוף של קנור
1 תיבולית בזיליקום קנור 
מלח על פי הצורך
צילום שלי!
300 גרם לחם ג'בטה או לחמניה שווה חתוך לקוביות גדולות.

אז קדימה ללכלך את המטבח.....

בסיר מרק גדול מחממים שמן זית על להבה בינונית.
מוסיפים את הבצל ומאדים למשך שתי דקות עד לקבלת צבע שקוף (מי שמוותר על הבצל כמוני מתחיל מפה ->) מוסיפים את השום וממשיכים ומאדים כדקה.
מוסיפים את העגבניות והיין ומבשלים עוד חמש דקות עד שהן מתרככות.
מוסיפים את ציר העוף והבזיליקום.
מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים על אש קטנה למשך עשרים דקות.
מוסיפים את קוביות הלחם ומבשלים 3-5 דקות נוספות עד שהלחם מתרכך ומתחיל להתפורר.

בתאבון!!!!!!!!!!


צילום שלי!
אז עכשיו אחרי שאנחנו רגועים ושבעים אפשר לספר על בטן מלאה שזכויות המתכון הן של השפית המדהימה עינב גפן שזכיתי לבלות איתה בסדנה מטעם חברת קנור. למה מדהימה אתם שואלים?? אז אני אספר קצת על השפית....עינב התחילה את הקריירה שלה לפני 18 שנים כקונדיטורית בבית הקפה המיתולוגי "אורנה ואלה" בתל אביב, (אני בטוחה שכולם מכירים - אם לא זה הזמן.....!!). משנת 2008 ועד היום הצטרפה גפן לתאגיד יוניליוור (קנור) כשפית הראשית של אזור צפון אמריקה והיא עומדת בין היתר בראש צוות שפים האחראים לפיתוח וחדשנות של מוצרים בתחום הקולינרי.


ובנימה אישית יותר בסדנה נחשפתי למגוון מוצרי קנור שלא את כולם הכרתי. לדוגמא נכון שתמיד כייף להכין ציר מרק לבד אבל לא תמיד יש זמן או כוח ובמקום אבקת מרק שמוכרת לכולנו יותר טעים להוסיף את הציר מרק (יש ציר בקר ויש ציר עוף).
לעומת זאת את התיבוליות של קנור אני מכירה כבר הרבה זמן ואין כמוהן!!! במיוחד הפטרוזיליה שום!

בסוף קיבלתי גם ערכת מוצרים מגניבה של קנור - עכשיו אני אפציץ במתכונים.... תזהרו! ואפילו קיבלתי קערות למרק, מגניב!!!
כמו שאמרתי את הרוב המוצרים לא הכרתי אבל מה שבטוח אני הולכת להכיר ואתם עוד תשמעו על זה....






תגובה 1: